<Am ajuns în faza în care cumpăram mezeluri la 100 de grame. De la S Classe am ajuns să nu mai am absoltut nimic Deci este un șoc în momentul respectiv>, explica Octavian Popa cum a trecut de la un business de succes printr-un faliment dureros.
În 2016, după un faliment dureros, orădenul Octavian Popa a urmat dorința soției sale de a emigra în Irlanda decis să o ia de la capăt și să se reinventeze ca om de afaceri. Experiența falimentului a fost traumatizantă însă a adus cu ea și o parte pozitivă.Octavian Popa a conștientizat importanța educației financiare.
Octavian Popa are 45 de ani și spune că vine dintr-o familie modestă de oameni muncitori. <Am învățat de la ei să îmi doresc mai mult decât să fiu un simplu angajat. Am început să fac mici afaceri de când eram adolescent, am încercat să fiu ghid montan să fac bani suplimentar>, spune orădeanul.
După ce și-a cunoscut soția, din dorința de a-i oferi mai mult a ajuns să aibă o companie în construcții cu 180 de angajați. <Nu m-a ajutat foarte mult… deși făceam bani nu am știut cum să-i administrez. În mintea mea lucrurile erau foarte clare: când ai bani trebuie să ai o mașină de teren, trebuie să mergi în nu știu câte vacanțe și trebuie să mănânci foarte, foarte bine. Când mi-am dat seama că lucrurile nu stau chiar așa, era prea târziu. A venit criza și am pierdut tot. Am zis că dacă o să mai facă vreodată afaceri nu o să le mai fac după ureche, ci după lucruri foarte clare>, spune orădeanul.
În Irlanda a încercat diferite idei de afaceri, în domeniul contrucțiilor, dar asta nu l-a împlinit. A simțit că trebuie să inventeze un concept deosebit. A observat că irlandezii au probleme cu astmul. Vedea copii vecinilor tușind întruna. Și-a amintit de minele de sare din România, de beneficiile pe care acestea le aduc celor cu boli de plămâni, și a zis în mintea lui: <ce tare ar fi să aibă și iralndezii așa ceva>.Un an i-a luat construcția …De fapt o cameră de 100 mp . Era un vechi depozite de legume și fructe care mirosea graznic. <Am vrut să arate deosebit și totul s-a materializat în prima salină pe care am deschis-o în 2019>, spune, Octavian Popa. A adus bulgări de sare din Praid. După 10 luni a început să aibă primii bani. ;Tentația era: OK, acum ai banii ăștia, ce faci?>, mărturisește orădeanul. Și a decis să investească mai mult în marketing ca să se dezvolte mai mult, dorea ca această companie să nu-i ofere doar un salariu, ci să fie pasul spre independența financiară. <Trebuia să rămân concentrat și să nu mai fac greșelile pe care le-am făcut înainte în România. Am avut mare grijă de bani, am reinvestit, dar când credeam că este mai bine a venit o palmă pentru toți: pandemia. Primul lucru care mi-a venit în minte a fost: încă un faliment? A fost dur, a fost foarte dur momentul respectiv . Ce fac? Un faliment, mai ales în România, te urmărește toată viața. Am zis nu, eu nu mai sunt acel vechi Octavian și am luat taurul de coarne și am zis că trebuie să găsesc o soluție>, spune or[deanul pentru platforma upriserz. A comandat un tir de sare, în plină pandemie, din România, l-a luat pe credit și a vândut în online, în Irlanda sub formă de lămpi de sare neagră cu beneficii pentru sistemul respirator. Aceste beneficii au determinat autoritățile să-l lase să redeschidă salina când totul era închis. Afacerea a început să-i meargă la turație maximă. A adus 3000 de lămpi de sare neagră și a tot vândut din ele. Sunt lămpile care i-au salvat compania.
S-a gândit cum să combine terapia cu sare ucată cu terapia cu apă salină. Când toată lumea era panicată și nu știa ce rezervă viitorul, din banii pe care îi avea, Octavian Popa a început să construiască o nouă locație. Și-a zis că în cele mai mari crize sunt cele mai mari oportunități. Fiindcă atunci construcțiile erau oprite, a găst meseriași mult mai ieftini care să lucreze pentru el, electricieni. a găsit artiști care să vină din România unde era oprit absolut tot. Așa și-a creat o echipă de oameni despre care spune că e genială și cu care a creat Salt Cave Paradis a continuat să investească și să reinvestească și la un an și ceva a ajuns de la un credit de 50.000 de euro la o cifră de afaceri de peste 2,2 milioane euro, cu o profabilitate de 450.000 de euro , ceea ce pentru un bussines născut în pandemie e un lucru extraordinar. Octavian Popa spune că a aplicat lecțiile de pe platforma UPRISERZ în propriul business.
Povestea aici: