• Contact
duminică, mai 4, 2025
  • Login
No Result
View All Result
Bihor Just
19 °c
Oradea
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact
No Result
View All Result
Bihor Just
No Result
View All Result

Peste 70 de Dacii de epocă, perfect restaurate, au făcut paradă în centrul Braşovului / Galerie foto

by Sorin Sotoc
19/06/2023
in Prim Plan 2, Recomandate, Știri
0 0
0
Peste 70 de Dacii de epocă, perfect restaurate, au făcut paradă în centrul Braşovului / Galerie foto

Sursa foto: autoexpert.ro

0
SHARES
246
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Cea de a 15-a ediție a „Întâlnirii Naționale Dacia Clasic”, manifestare care promovează prima marcă de automobile româneşti, a adunat mii de curioşi în Piaţa Sfatului din centrul Braşovului. Manifestarea a avut loc sâmbătă, 17 iunie, şi a fost organizată de Retromobil Club România, prin secţia sa „Dacia Clasic”.

Prima Dacia

Toate automobilele prezentate în expoziţie au fost produse în perioada comunistă de uzina de la Colibaşi (astăzi Mioveni), locul unde s-au produs primele modele Dacia, pe baza acordului dintre autoritatile române ale regimului comunist de atunci şi producătorul francez de automobile, Renault. Acordul prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia. Prima maşină „românească” care a ieşit de pe linia de asamblare a fost o Dacia 1100, pe data de 20 august 1968. Modelul era o copie aproape unu la unu a modelului Renault 8, produs de celebra firmă de automobile franceză

Din 1968 şi până în 1971, au fost produse 37.546 de autoturisme Dacia 1100, se arată pe site-ul daciaclasic.ro.

S-a mai produs, deşi în număr limitat, de sub 100 de bucăţi, modelul Dacia 1100S, cu două perechi de faruri şi un motor mai puternic, destinate competitiilor şi ministerului de interne. Putine au mai ramas în stare de funcţionare, dar pasionaţii păstrează exemplare demne de admirat.

Interesant este faptul ca modelul Dacia 1100 a fost conceput, de fapt, special pentru raliuri, deşi nu atingea o viteză mai mare de 132 km/h.

Nostalgicii

Secţie a Retromobil Club Romania, „Dacia Clasic” a fost înfiinţată în anul 2012 şi „reuneşte pasionaţi de toate vârstele ai maşinilor care au marcat istoria ţării noastre şi copilaria multora dintre noi”, mai scrie daciaclasic.ro.

Bătrânele automobile, cu motorul în stare perfectă şi caroseria de parcă acum ar fi ieşit de pe poarta uzinei, participă an de an la evenimentele Retromobil din toată ţara, dar şi la „Întâlnirea Naționale Dacia Clasic”, la care vin iubitori ai mărcii din toate colţurile ţării, dar şi din SUA, Marea Britanie sau Franţa.

Dacia Clasic aduna pasionatii modelelor 1100, 1300, 1310/1410, 1410 Sport, 500 “Lastun”, precum şi ai modelor rare precum Dacia D6 Estafette, 1301, 1302 şi 2000.

Vedetele

La expoziţia şi parada auto de la Braşov, din acest an, piesa de rezistență a a fost o Dacia 1302, model cunoscut şi sub numele de Dacia „papuc”. Automobilul, extrem de rar în țara noastră, a fost cumpărat de proprietar în urmă cu mai mulți ani de la o licitație, de la Armată. A plătit 2.000 euro pe maşina care era mai mult o epavă, iar acum o restaurează cu meticulozitate.

Unele Dacii au venit, la expoziţia din Braşov, din afara României, din New York, Austria, Ungaria sau Marea Britanie. Eduard Palaghiță, un braşovean emigrat în SUA, şi-a adus maşina, o Dacia 1300 (sora lui Renault 12), chiar din New York, unde spune că circulă cu ea zi de zi pe Broadway, prin Times Square sau prin Manhattan (foto).

Dacia face furori şi azi, pe străzile New York-ului, datorită unui român

O altă vedetă a expoziţiei a fost celebrul şi mult controversatul „Lăstun”, modelul Dacia 500, care, nu mulţi mai ţin minte, se vindea cu dotările de bază în care nu era inclus… volanul. Modelul adus la Braşov îi aparţine maramureșeanului Liviu Ilieș, care l-a cumpărat, în stare acceptabilă, din Ungaria.

Care este ideea acestor întâlniri, a eplicat pentru Radio Braşov președintele secției „Dacia Clasic”, Ovidiu Măgureanu. „Este un eveniment care reunește pasionații și nostalgicii de automobile Dacia. Nu știu câte mai sunt în garajele oamenilor, pot să vă spun că noi, în acest club, avem în jur de 600 sau 700 de mașini atestate ca vehicul istoric, deci mașini care au deja și vechimea necesară, 30 de ani de zile de la data fabricației mașinii respective. Am primit anul acesta și mașini ale membrilor care sunt mai noi, exact în ideea de a încerca totuși să tragem un semnal de alarmă și pentru mașinile care sunt un pic mai noi, să le ia cineva în considerare și să le salveze cât încă mai există”.

Întâlnirea Națională Dacia Clasic, manifestare cu carater anual, care are drept scop salvarea cât mai multor automobile fabricate în România. Anul trecut, ca urmare a trudei colecţionarilor şi pasionaţilor de maşini româneşti de epocă, 75 de Dacii au primit atestatul de vehicul istoric, iar cei care au muncit să le restaureze au protejat, practic, o parte din istoria auto a României.

Sursa foto: autoexpert.ro
Sursa foto: autoexpert.ro
Sursa foto: transilvania365.ro
Sorin Sotoc

Sorin Sotoc

Next Post
ICCJ: Când strămutarea ajunge pe masa unei curți de apel, complet de doi judecători în apel, trei judecători în recurs

ICCJ: Când strămutarea ajunge pe masa unei curți de apel, complet de doi judecători în apel, trei judecători în recurs

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cautare

No Result
View All Result

Legaturi utile

  • Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa
  • Uniunea Națională a Barourilor din România
  • Baroul Bihor
  • Baroul Satu Mare
  • Ministerul Justiției
  • Ministerul Public
  • Consiliul Superior al Magistraturii
  • Înalta Curte de Casație și Justiție
  • Avocatul Poporului
  • Uniunea Națională a Notarilor Publici
  • Direcția Națională Anticorupție
  • DIICOT

Categorii

  • Administraţie
  • Anchete
  • Anunțuri
  • Arhiva
  • Avocatura
  • Citatul zilei
  • Cultură
  • Dezbatere
  • Drept
  • Economie
  • Educatie
  • Eveniment
  • Fara categorie
  • Gura pamfletarului
  • Haz de necaz
  • International
  • Interviu
  • Învăţământ
  • Invitatul săptămânii
  • Juridic
  • justitie
  • Justiţie
  • Lectii
  • Opinii
  • Politic
  • Politică externă
  • prim
  • Prim Plan
  • Prim Plan 2
  • Procese
  • Război
  • Recomandate
  • Sanatate
  • Sănătate
  • Satu Mare
  • Sistemul judiciar
  • Social
  • Spațiu Virtual
  • Sport
  • Știri
  • Stiri
  • Video

Articole recente

  • Tragedie la Salonta: Cum s-a produs accidentul în care un motociclist de 20 de ani a fost ucis
  • Retrocedarea unor bunuri care au aparținut cultelor religioase, calitatea de persoană îndreptăţită | Jurisprudență ÎCCJ
  • Cerere de trimitere spre rejudecare a cauzei pe motivul că judecata la instanţa de fond a avut loc în lipsa inculpatului care nu a fost legal citat și acoperirea viciului de procedură
  • O Universitate din Oradea taie din programele de studiu
  • Soțul primăriței din Bulz, reținut pentru transport ilegal de lemn. Edilul susține că e o neînțelegere

Arhive

  • mai 2025
  • aprilie 2025
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • august 2024
  • iulie 2024
  • iunie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
  • ianuarie 2023
  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • septembrie 2022
  • august 2022
  • iulie 2022
  • iunie 2022
  • mai 2022
  • aprilie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • decembrie 2021
  • noiembrie 2021
  • octombrie 2021
  • septembrie 2021
  • august 2021
  • iulie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • aprilie 2021
  • martie 2021
  • februarie 2021
  • ianuarie 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • octombrie 2020
  • septembrie 2020
  • august 2020
  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • martie 2020
  • ianuarie 2020
Site-ul bihorjust.ro şi conținutul acestuia sunt protejate de Legea drepturilor de Autor din România şi de dispoziţii privitoare la copyright aplicabile în alte teritorii din afara ţării. Preluarea de pe site-ul bihorjust.ro a materialelor (text, foto şi/sau video) purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală se poate face doar cu citarea sursei, cu URL/hyperlink, în limita a 250 de semne.

Categorii

  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact

Legal

  • Termeni Și Condiții
  • Declinarea responsabilității
  • Politica de confidentialitate

Site

  • Contact
2020 BihorJust.ro. Toate drepturile rezervate.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Stiri
  • Procese
  • Anchete
  • Sistemul judiciar
  • Avocatura
  • Contact

© 2020 BihorJust.ro

Confidențialitate și cookie-uri: acest sit folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest sit web, ești de acord cu utilizarea lor. Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: POLITICĂ COOKIE-URI.