Compania Națională Poșta Română a fost amendată de Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal cu echivalentul a 2000 de euro pentru încălcarea unor reguli referitoare la securitatea prelucrării datelor personale. Investigația Autorității a fost făcută ca urmare a primirii din partea operatorului a unei notificări de încălcare a securității datelor.
Potrivit unui comunicat al Autorității Naționale de Supraveghere, încălcarea securității și confidențialității datelor cu caracter personal a constat în faptul că Poșta Română ”nu a implementat măsuri tehnice și organizatorice adecvate (de exemplu, pseudonimizarea),atât în momentul stabilirii mijloacelor de prelucrare, cât şi în cel al prelucrării în sine, astfel încât să se pună în aplicare, în mod eficient, principiile de protecție a datelor”.
Concret, ”operatorul Compania Națională Poșta Română (…) nu a luat măsurile tehnice şi organizatorice adecvate care să prevină accesul neautorizat la datele cu caracter personal (adrese de e-mail și numere de telefon) pe adresa https://awb.posta-romana.ro (…), ceea ce a dus la compromiterea confidențialității datelor personale a 81 de persoane vizate”.
Cu aceeași sumă, echivalentul în lei a 2.000 de euro, a fost sancționată și o instituție financiară nebancară – Viva Credit. Aceasta a fost amendată pentru că nu a soluționat cererea unei persoane de ștergere a datelor personale și nici nu i-a comunicat acesteia ce a făcut în acest sens.
”Operatorul are obligaţia, potrivit art. 12 alin. (3), de a răspunde cererilor persoanelor vizate fără întârzieri nejustificate şi cel târziu în termen de o lună de la primirea cererii, iar conform alin. (4) al aceluiași articol ”dacă nu ia măsuri cu privire la cererea persoanei vizate, operatorul informează persoana vizată, fără întârziere şi în termen de cel mult o lună de la primirea cererii, cu privire la motivele pentru care nu ia măsuri şi la posibilitatea de a depune o plângere în faţa unei autorităţi de supraveghere şi de a introduce o cale de atac judiciară”, se arată într-un comunicat al Autorității Naționale de Supraveghere.
Pe lângă amendă, Viva Credit IFN a fost obligată să transmită un răspuns petentului la cererea depusă, în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicarea procesului-verbal.