Prof. Luminița Maria Ilea, de la Școala Gimnazială nr. 2 din Țețchea, a ajuns în finala Galei „Profesorul Anului din mediul rural”. E nominalizată la categoria :Dezvoltarea leadership-ului la elevi. Evenimentul va avea loc pe 15 februarie și e organizat de „Teach for Romania”. Gazdă va fi Timișoara, Sala Multifuncțională a Consiliului Județean Timiș.Profesoara Luminita Ilea predă de 20 de ani în școala din Țețchea, iar alături de colega sa, Cristina Pop, activează în proiecte de voluntariat, în special în cele ale Fundației „Noi Orizonturi
În total, sunt 22 de finalişti la cele 7 categorii de premiere, care provin din şcoli rurale din 15 judeţe: Iaşi, Ialomiţa, Hunedoara, Mureş, Olt, Vâlcea, Ilfov, Bacău, Bihor, Timiş, Bistriţa-Năsăud, Dolj, Călăraşi, Cluj şi Mehedinţi. Pe 15 februarie, de la ora 17, la Timişoara, în Sala Multifuncţională a Consiliului Judeţean Timiş, va avea loc evenimentul în care vor fi anunţaţi câştigătorii. Evenimentul va fi transmis live şi pe pagina de Facebook Teach for Romania.
Au fost 518 nominalizări făcute de părinţi, elevi, foşti elevi, cadre didactice, directori sau parteneri pentru cea de-a treia ediţie a Galei „Profesorul Anului din mediul rural”. Au fost nomnalizaţi profesori care reuşesc să găsească soluţii şi să fie alături de elevii din medii dezavantajate.
Finaliştii Galei „Profesorul Anului din mediul rural” 2024
Categoria: Educatori
1. Vasilica Găzdac – Educator, Şcoala Profesională „Tiberiu Morariu” Salva, Bistriţa-Năsăud;
2. Elena Irina Şalău – Educator, Grădiniţa cu Program Normal Nedeia, comuna Gighera, Dolj;
3. Nicoleta Stancu – Educator, Grădiniţa cu Program Normal Nr. 2, Comuna Curcani, Călăraşi;
Categoria: Profesori debutanţi
1. Cosmina Teodora Chiuoru – Profesor, Liceul Teoretic „Comandor Alexandru Cătuneanu” Lunca Cetăţuii, comuna Ciurea, Iaşi;
2. Rebeca Gheorghe – Învăţător, Şcoala Sfântul Ierarh Nicolae, Bucu, Ialomiţa;
3. Emilia Lazăr – Profesor, Şcoala gimnazială Romos, Hunedoara;
Categoria: Prevenirea abandonului şcolar
1. Camelia Costantea – Director, Şcoala Gimnazială Viişoara, Cluj;
2. Felix Godeanu – Director, Şcoala Gimnazială Grozeşti, Mehedinţi;
3. Monica Nagy – Învăţător, Şcoala Gimnazială Cojocna, Cluj;
Categoria: Dezvoltarea literaţiei
1. Loredana Biliboc – Învăţător, Şcoala Gimnazială Pustiana, Pîrjol, Bacău;
2. Raluca Narcisa Covaci – Profesor, Şcoala Gimnazială „Anghel Saligny” Banloc, Şcoala Gimnazială Livezile, Timiş;
3. Georgiana-Ionela Iordache – Învăţător, Liceul Teoretic „David Voniga” Giroc, Timiş;
Categoria: Dezvoltarea abilităţilor socio-emoţionale
1. Lidia Nadasan – Învăţător, Şcoala Gimnazială Beica de jos, comuna Beica, Mureş;
2. Mihaela Nistor – Profesor, Liceul Tehnologic Drăgăneşti-Olt, Şcoala Gimnazială Comani/Liceul Teoretic Drăgăneşti-Olt, Olt;
3. Georgeta Safta – Învăţător, Şcoala Gimnazială Gura Văii, Bujoreni, Vâlcea;
4. Ursache Andreea – Profesor, Liceul „Lascăr Rosetti”, Răducăneni, Iaşi;
Categoria: Dezvoltarea leadership-ului la elevi
1. Marinela Culea – Director, Liceul Tehnologic „Cezar Nicolau” Brăneşti, Ilfov;
2. Gabriela Gălăţeanu – Învăţător, Şcoala Gimnazială Orbeni, Bacău;
3. Luminiţa Maria Ilea – Profesor, Şcoala Gimnazială Nr. 2, Ţeţchea, Bihor;
Categoria: Implicare în comunitate
1. Lăcrămioara Cule – Profesor, Şcoala Gimnazială Scărişoara, Olt;
2. Daniela Niste – Învăţător, Şcoala Gimnazială „Cornel Regman” Daneş, structura Seleuş, Mureş;
3. Angelica Şarig – Profesor, Şcoala Gimnazială Cleja, Bacău.
Despre Gala „Profesorul Anului din mediul rural”
Gala „Profesorul Anului din mediul rural” este evenimentul din România care recunoaşte şi sărbătoreşte contribuţia profesorilor din zonele rurale. Scopul său este de a evidenţia şi de a aprecia angajamentul şi rezultatele remarcabile ale acestor cadre didactice, care cred în potenţialul fiecărui elev şi se dedică educaţiei.
La cea de-a treia ediţie a Galei au fost introduse două categorii noi de nominalizare, mai exact categorii dedicate cadrelor didactice din învăţământul preşcolar şi cadrelor didactice debutante.
În etapa de preselecţii, 80 de profesori, alumni şi membri ai echipei Teach for Romania au evaluat cele 518 nominalizări. În etapa finală de jurizare, 38 de specialişti din diverse domenii, inclusiv societatea civilă, educaţie, business, elevi şi parteneri instituţionali, au fost implicaţi. Toate candidaturile finaliste sunt în proces de verificare a informaţiilor în teren, pentru a asigura validitatea lor.