Un proiect de lege depus, marți, în Parlament, prevede că instituțiile publice nu vor mai avea voie să ceară copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către autorități publice. Inițiat de către deputatul liberal George Tuță, documentul are drept scop simplificarea procesului de obținere a unor servicii publice.
Potrivit inițiatorului, prin acest proiect va fi introdusă reglementarea ca instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale sau locale să nu aibă dreptul să solicite persoanelor fizice sau juridice, în vederea soluționării unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de instituții publice sau organe de specialitate ale administrației publice centrale.
”În România, zilnic, se pierd ore întregi alergând pe la instituții, făcând copii de buletin, arătând certificate de naștere în original sau certificate de urbanism. Acest demers vine în sprijinul cetățenilor și, totodată, este un nou impuls pentru reforma și modernizarea administrației publice. (…) Prin adoptarea acestui act normativ relația dintre stat și cetățean va fi simplificată, în mod special în interacțiunea pe care o are cu instituții ale statului în cazuri specifice, cum ar fi cumpărarea unei locuințe, schimbarea cărții de identitate, înscrierea în evidențele fiscale a unui mijloc de transport și altele”, a scris deputatul George Tuță în expunerea de motive.
Proiectul de lege propune introducerea în OUG 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale a următoarelor prevederi:
”Se interzice instituțiilor publice și organelor de specialitate ale administrației publice centrale să solicite persoanelor fizice sau persoanelor juridice, în vederea soluționării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către instituții publice sau organe de specialitate ale administrației publice centrale.
Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale solicită entităților care au emis documentele prevăzute la alin.(1), în format electronic, copii sau extrase de pe acestea în baza consimțământului expres al beneficiarului serviciului public, prevederile art. 2 alin. (2) și ale art. 4 aplicându-se în mod corespunzător.”
DOCUMENT – Proiectul de lege pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative: