Asociația de voluntariat FRENDS, filiala Oradea, are în desfășurare un proiect de mentorat științific. Acesta are loc pe două planuri: pentru studenții orădeni la specializările Chimie, Fizică Medicală, Informatică și Matematică, dar și pentru cadrele didactice de la disciplinele echivalente din școlile din județul Bihor.
Prima parte a proiectului este în colaborare cu Facultatea de Informatică și Științe din Oradea. Fiecare dintre specializările menționate are câte un mentor care îi îndrumă pe studenții înscriși. E vorba despre Cărăban Maria (Chimie), Biro Patrick-Joshua (Fizică Medicală), Malvina Sacota (Matematică) și Adriana Gavriluț (Informatică).
Timp de câte două ore pe săptămână, studenții au ocazia să-și dezvolte competențele în ceea ce privește materia la nivel universitar, dar și abilitățile transferabile și cele specifice domeniului.
Mai mult, studenții mentori, cei mentorați, dar și cadrele didactice directoare de departament, vor fi premiați în data de 10 iunie, la ora 17:30, în Sala de conferințe a Bibliotecii Universității Oradea.
A doua parte a proiectului se referă la o sesiune de comunicări pe tema “Mentoratul științific între generații”. Astfel, cadrele didactice din învățământul preuniversitar sunt invitate să explice răspunsul la întrebarea “Care este rolul unui profesor în cultivarea respectului științific la nivelul generațiilor de tineri?”.
Fiecare profesor doritor este rugat să trimită câte o prezentare Powerpoint la adresa de email oradea@frends.ro. Nu există condiții specifice de tehnoredactare, însă este important ca acestea să includă sursele bibliografice și/sau webografice utilizate. Lucrările plagiate vor fi descalificate.
Sesiunea, de asemenea cu participare gratuită, va avea loc în 30.05.2024, ora 15:00, la Casa Corpului Didactic, Oradea (în limita a 40 de locuri) și online pentru cadrele didactice care nu pot lua parte fizic. Se vor oferi și adeverințe de participare.
“Prin îmbinarea celor două secțiuni ale proiectului, ne dorim să oferim tinerilor și profesorilor acestora șansa de a-și dezvolta perspectivele referitoare la mentoratul în științe. Când formăm o comunitate puternică și dezvoltată, respectul pentru adevărul științific devine o bază a comunicării dintre generații”, transmit organizatorii.