Inditex, compania care deţine brandurile Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, a anunţat că va închide între 1.000 și 1.200 de magazine la nivel global în următorii doi ani, arată businessinsider.com. Gigantul spaniol a făcut anunţ printr-un comunicat referitor la veniturile din primul trimestru al anului. În același timp, compania intenționează să investească 1 miliard de dolari într-o platformă de vânzări online, în următorii trei ani.
Inditex, care are aproape 7.500 de magazine în întreaga lume, s-a extins într-un ritm rapid în ultimul deceniu și jumătate, când a deschis magazine în 96 de țări. Dintre toate acestea, doar 965 au fost deschise în timpul restricţiilor luate din cauza pandemiei de coronavirus. În schimb, în aceeaşi perioadă vânzările online au crescut cu 95%.
Din acest motiv, Inditex a anunțat că intenționează să își dezvolte platforma de comerț electronic. Spaniolii care deţin Zara vor investi în aceasta 1 miliard de dolari în următorii trei ani. În plus, compania va aloca 1,7 miliarde de dolari pentru modernizarea magazinelor sale, prin implementarea de soluții tehnologice avansate, pentru a deveni mai integrate cu platforma online.
Inditex se așteaptă ca vânzările online din întregul grup să reprezinte 25% din vânzările sale totale până în 2022.