Protecția Consumatorului a amendat lanțul de magazine german LIDL pentru modul înșelător prin care redactau mesajele ofertelor promoționale, dar și pentru aranjarea produselor la raft. Totul s-a petrecut în 2021, la Lidl Dacia din Iași. Inspectorii au găsit la raft pastile pentru mașina de spălat cu mențiunea „40+4 gratis”, bere Radler „3+1 gratis” și bere Timișoreana „7+1 gratis”, formulări care ar fi înșelătoare, potrivit inspectorilor.
În cazul berii s-a observat că magazinul nu comercializa doze individual, drept pentru care clientul nu avea de unde să știe dacă oferta era una reală sau nu. La fel și în cazul celorlalte produse.
O altă tactică folosită de Lidl era utilizarea formulării de „ofertă valabilă în limita stocului disponibil”, ceea ce făcea ca cei mai mulți dintre clienți să cumpere produsele cât se poate de repede. ANPC a dat o amendă de 10.000 de lei și un avertisment.
„Instanţa reţine că petentul nu a făcut dovada contrară a celor reținute în procesul-verbal de constatare a contravenției, motiv pentru care nu a fost răsturnată prezumția de temeinicie a celor menționate în procesul verbal de contravenție.
Raportat la condiţiile concrete ale cauzei, instanţa apreciază că fapta petentului prezintă un grad ridicat de pericol social față de necesitatea ca comercianții să asigure o informare corectă a consumatorilor și să aibă un comportament corespunzător, fără să deruleze practici înșelătoare pentru consumatorul mediu menite să îl inducă în eroare”, se arată în decizia magistraților, potrivit româniatv.net.