Reclamațiile care privesc facturi foarte mari la curent și gaze ori situații care pun în pericol sănătatea consumatorilor pot fi trimise, de acum înainte la Protecția Consumatorului și prin intermediul mesageriei Whatsapp. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a înființat un număr special de telefon, destinat exclusiv trimiterii de către consumatori a unor mesaje și imagini prin cunoscuta aplicație de mesagerie.
Numărul de telefon ANPC pentru aplicația WhatsApp este 0790.219.551. La acest număr, care nu va folosi funcția de apel video sau cu voce, sunt așteptate mesajele scrise și imaginile care să sesizeze nereguli cu caracter de urgență în raport cu respectarea drepturilor consumatorilor.
Mai exact, este vorba despre primirea unor facturi foarte mari, nereale, la energie electrică și gaze naturale, cazuri de debranșări, pentru neplată a unor facturi greșite la energie încă necorectate, precum și situații urgente care pun în pericol sănătatea consumatorilor.
Dintre toate mesajele urgente primite de la consumatori, comisarii de la Protecția Consumatorului le vor selecta care sunt acelea care se află în competența legală de soluționare a instituției și le vor da curs.
Oficialii ANPC atrag atenția că mesajele trimise pe numărul special nu înlocuiesc reclamațiile realizate în mod curent.
Reclamaţiile se fac în format scris – transmise prin poștă -, în format electronic sau se depun personal, pentru soluționarea acestora urmându-se procedura prevăzută de lege. Formularul de reclamație online poate fi completat AICI.