Îi place să facă pizza fiindcă îi place să creeze, îi plac aromele și combinațiile dintre ele. <Pizza pentru mine e ca o farfurie în care pui tot felul de combinații și de arome. Și atunci ai un blat și începi să te joci și poate fi și un produs tradițional, așa cum italienii îl respectă și îl văd după niște standarde clare, și poate să fie și o formă de exprimare…O pizza m-a făcut să înțeleg că pizza poate fi și altfel decât o știam până atunci, poate fi o experiență! Am înțeles că totul în bucătărie este despre arome și echilibru și că detaliile, ca în viață, fac,fără doar și poate diferența>, a spus Radu Ciorda;, prezentat de Liviu Sav drept cel mai bun pizzar din Oradea, la ”Secretele antreprenorului de succes”,evenimentul, organizat de IMM Club în colaborare cu Asociația Firmelor Bihorene (AFB),Asociația de Responsabilizare și Dezvoltare a Tineretului (ARDT) și Organizația Femeilor Antreprenor (OFA) UGIR.
„Secretele antreprenorului de succes” e un eveniment în serie, organizat în mai multe orașe din România, care își propune să aducă la lumină oamenii dedicați cauzei antreprenorilor și poveștile lor, astfel încât și alți antreprenori să beneficieze de pe urma expertizei și experienței lor pentru a-și atinge obiectivele de business cu suportul lor, dar și pentru a servi ca modele și a ajuta la educația și evoluția comunităților din care provin. În acest context a vorbit și Radu Ciordaș.
A avut nevoie de ceva ani pentru a-și pune întrebările corecte, pentru a răspunde corect la întrebarea ce vrea și ce nu vrea pentru a nu confunda visele cu iluziile, dar și ca să ceară ajutor de la oameni mai experimentați, cum sunt consultanții, când trebuie să ia o decizie și nu e clar care e aceea, să facă ping-pong de perspective cu aceștia.
A început să cocheteze cu afacerile la 14-15 ani când avea acțiuni la bursă, apoi a început să îi placă economia ca materie, și a ales să studieze la Liceul Economic. La 19 ani a început o afacere, a dat faliment și au fost apoi 5 ani în depresie. <În 2016 mi-am strâns catrafusele și am zis că sunt pregătit să încep un nou capitol pe care îl continui și azi….Sunt pasionat de bucătărie, de mâncare și am zis să fac ceva. Unii spun că tot timpul se va mânca, și că mâncarea trece tot timpul oricum ar fi, ceea ce e un bulshit… Și dacă fac mâncare hai să fac ceva că asta îmi place. Dacă fac mâncare cuiva va spune :fă-ți un restaurant.Și când îți bagă lumea asta în cap continuu, am zis hai să fac un restaurant..Sunt foarte multe filtre pe care le punem când luăm o decizie, nu am avut experiența necesară, nu am înțeles și nu am despicat firul în patru ca să înțeleg prin ce filtre și perspective să privesc decizia și perspectiva de a intra sau a a nu intra în Horeca. Un filtru foarte important pe care mi l-am impus pentru ca în viitor să nu mă mai faultez singur e să-mi răspund clar la întrebarea ce vreau și ce nu vreau….Când te gândești la antreprenoriat te gândești la timp liber, la independență sub diverse forme. Dacă vrei independență poate nu vrei să lucrezi până la 11-12 noaptea și în weekend în loc să fii acasă, sau într-o excursie, sau pur și simplu să te liniștești. Ori, Horeca e un domeniu în care trebuie să fii activ twenty for seven aproape și atunci mi-am auto sabotat independența ca și timp și ca energie>, a împărtășit Radu Ciordaș din experiența sa.
Povestea restaurantului său continuă dar probabil în modul franciză în viitor pentru a nu mai fi acolo prezent aproape non- top. A avut un local în central orașului s-a mutat și face doar livrări. <A fost o decizie grea fiindcă e o luptă internă cu ego-ul, vrei să faci totul, să susții totul, vrei să împaci pe toată lumea, ego-ul tău vrea aplauze și recunoștința societății, business-ul să fie admirat. Mi-am dat seama că singura cale prin care poți să te bucuri de viață e să-ți omori ego-ul și am decis să nu mai insist pe el, dar din păcate în primii ani de business aveam multe decizii prin prisma ego-ului. Contează ce vrei tu, nu ce vor alții…Și apoi urmează o altă ruptură: cea emoțională. Fiindcă ești foarte conectat emoțional la business. Aceasta pentru că mulți antreprenori văd business-ul ca și pe copilul lor și investesc foarte mult emoțional și asta te poate seca fiindcă e o legătură foarte sensibilă, fiindcă dacă business- ul are de suferit din n cause și tu vei suferit, ceea ce nu trebuie și fiindcă îți ia din claritatea deciziilor. De exemplu, a venit pandemia… Ce faci? Continui să pompezi în locația respectivă, cum am făcut eu, sau faci un pas în spate. Mai bine faci un pas în spate ca să nu mori acolo făcând pe eroul>, spune Radu Ciordaș.