Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a organizat, la sfârșitul acestei săptămâni, mai multe întâlniri cu societățile care derulează activități comerciale în stațiunile de la malul Mării Negre. Discuțiile au făcut parte din acțiunile de informare și consiliere a mediului de afaceri din cadrul „Comandamentului Litoral 2020“, înființat special de ANPC, în fiecare an.
Structura care are ca rol principal supravegherea pieței pentru ca drepturile consumatorilor să fie respectate în vacanțele de pe litoral, are acum o misiune suplimentară: să se asigure că operatorii economici cunosc noile reglementări impuse de schimbările legislative apărute cu ocazia pandemiei de Covid-19, precum și modul în care acestea pot fi cât mai bine respectate atât de mediul de afaceri, cât și de turiști.
”Echipa ANPC formată din Eduardt Cozminschi, Președinte, Paul Anghel, Director General și Irina Chirițoiu, Directorul Centrului European al Consumatorului s-au întâlnit pe rând cu reprezentanții industriei hoteliere, a celor din alimentația publică, a administratorilor de plaje și a agențiilor de turism, care activează pe Litoralul Mării Negre – întâlnirile respectând toate regulile actuale legate de distanțare fizică, purtarea măștilor sau numărul redus de participanți”, se arată într-un comunicat al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
Din iulie, comisarii care activează în cadrul „Comandamentului Litoral 2020“ vor începe verificările, pe teren, pentru a se asigura că sănătatea și viața consumatorilor, precum și drepturile acestora sunt respectate în stațiunile de pe Litoral.