Situație încredibilă la blocul ANL, Z3 din Beiuș, acolo unde 18 familii și-au petrecut sărbătorile într-un miros pestilențial greu de descris, ajungând să se teamă pentru viața lor. Oamenii nu mai puteau suportăm putoarea, dar mai ales au ajuns să simtă frică pentru sănătatea lor după ce subsolul blocului a fost inundat cu fecale de la canalizarea prost proiectată și executată anul trecut. Situația a fost făcută publică în speranță ca: <oate așa ne ia cineva în seamă pentru că 18 familii care stăm aici am ajuns bătaia de joc a Primăriei care pur și simplu ne ignoră și nu mișcă un deget pentru rezolvarea acestei situații incredibile care poate provoca oricând o infecție în masă>, a spus consilierul Emil Popa, unul dintre cei afecta’i.
Consilierul Emil Popa, unul dintre cei afectați de situație, a trimis descrierea situației și pe grupul de WhatsApp în care sunt atât cei din conducerea Primăriei Beiuș precum și toți consilieri locali pe care i-a invitat să vină la fața locului să vadă că cele descrise sunt greu de suportat. Doar consilierul local Sorin Briscan a răspuns apelului.
Vă invit la blocul ANL, Z3, să mirosiți duhoarea în care trebuie să stăm, 18 familii, pentru că Beiușul s-a oprit pentru noi de mai bine de o săptămână, timp în care la subsolul blocului dospește rahatul și alte substanțe care emană pe gurile de aerisire din apartamente un miros pestilențial. Și gândiți-vă că în acest bloc sunt apartamente la care aerisirea băilor se face doar pe aceste ghene, care acum sunt doar surse de putoare infernală.
”Ce s-a întâmplat? Canalizarea de la blocul ANL nou, Z5, se revarsă în canalul de la colțul blocului Z3, canal mult prea mic, de unde a refulat la subsolul blocului Z3. Pe scurt stăm și ne intoxicăm cu rahatul rezultat în urma unei alte lucrări de mântuială făcută în Beiuș.
Dar să nu credeți că am stat cu mâinile în sân și doar ne plângem. Acest mesaj este doar strigatul de ajutor ca urmare a nepăsării de care ne lovim. Vă prezint șirul faptelor care s-au petrecut să înțelegeți mai bine.
Pentru a preveni o avarie în perioada sărbătorilor de iarnă, având în vedere că am identificat la subsol un robinet care picura și pentru că instalațiile n-au fost verificate de multă vreme, am solicitat primăriei (care este administratorul imobilelor) încă din luna noiembrie să facă reparația la acel robinet precum și o verificare generală, lucru care s-a întâmplat (după insistențe) în data de 20 decembrie. O săptămână mai târziu, joi înainte de Anul Nou, a început să se simtă un miros neplăcut de la subsol. Apoi a venit o mașină de la CAO să verifice canalele din fața blocului, dar putoarea a devenit tot mai puternică. Vineri, pentru că duhoarea a devenit efectiv insuportabilă, am apelat la instalatorul care fusese să schimbe robinetul și să verifice instalațiile, dar mi-a spus că nu mai lucrează până după sărbători. Săptămâna aceasta, marți, l-am rugat din nou să vină când reia lucrul să vadă ce este aici să nu murim gazați. Ieri, când a reluat activitatea a venit să verifice să nu fi cedat vreo țeavă la subsol. Totodată am chemat și cao să mai verifice încă o dată canalele. Între timp și-au făcut apariția și 2 angajați de la primărie. În urma verificărilor s-a constatat că la subsolul blocului s-a deversat tot ce vine din canalizarea de la blocul Z5 datorită soluției proaste găsite de a se pompa până în canalul subdimensionat de la colțul blocului Z3 care are un supraplin pe care mizeria a mers la subsol în loc să meargă mai departe pe canal.
Concluzia precum și solicitarea de a se scoate apa puturoasă de la subsol le-am transmis ieri la amiază dlui viceprimar, dar nici nu am primit vreun răspuns, nici nu s-a deranjat nimeni să vină. Ca și cum aș fi vorbit despre o problemă minoră care poate fi amânată cu săptămânile sau lunile! Și da, am vorbit și cu cei de la CAO să scoată ei apa, dar au spus că trebuie aprobări de la Oradea și că trebuie să le ceară primăria Beiuș.
Noi stăm în continuare în putoare și insist doamnelor și domnilor consilieri, dle primar și viceprimar, să veniți să vedeți ce fel de sărbători am avut într-un municipiu în care nu există serviciu de urgentă în astfel de situații pentru că, în loc să avem propriul serviciu de apă canal, l-am dat la Oradea și acum suntem la mila lor, în timp ce plătim tarife babane ca să își mai facă un sediu în Oradea, iar noi suntem, la propriu, în rahat.
Mulțumesc pentru răbdarea cu care ați parcurs acest mesaj și vă aștept la orice oră să vedeți că nu vorbesc baliverne. Totodată încă așteptăm ca aparatul primăriei să se miște urgent, să vină să scoată apa infestată de la subsolul blocului pe care îl administrează, să igienize și să ne scape de putoare pentru că și eu și ceilalți chiriași suntem foarte revoltați căci efectiv nu poți sta în apartament!”