Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a anunțat selecția unui număr de 165 experți externi în implementare, care vor avea atribuții de asistenți ai judecătorului și își vor desfășura activitatea în cadrul a 19 instanțe pilot din țară, printre care și Curtea de Apel din Oradea. Aceștia se vor alătura echipei formate din judecător și grefierul de ședință, cu scopul de a sprijini activitatea judecătorului, dar și a grefierului, prin preluarea unor sarcini de documentare, sinteză și redactare.
Selecția asistenților de judecători se face de către CSM în cadrul proiectului „Optimizarea managementului la nivelul sistemului judiciar. Componenta de instanțe judecătorești”. Potrivit regulilor acestui proiect, asistenţii judecătorilor vor fi repartizaţi pe lângă magistrații desemnaţi din cadrul celor 19 instanţe pilot. Astfel, vor realiza activități specifice, în funcție de necesitățile concrete, potrivit sarcinilor trasate de judecători.
”Experții în implementare selectați își vor desfășura activitatea începând cu data încheierii contractului individual de muncă pe durată determinată (21 de luni, cu posibilitatea prelungirii), semnat cu Consiliul Superior al Magistraturii, până la finalizarea implementării proiectului, în program de muncă de maxim 8 ore pe zi, la sediul instanței pilot pentru care au fost selectați. Nivelul de salarizare al postului de expert în implementare este de 62 de lei/oră, buget ce cuprinde taxele și contribuțiile datorate atât de angajat, cât și de angajator”, se arată în anunțul de selecție publicat pe site-ul CSM.
Ce instanțe oferă aceste posturi și care sunt criteriile de selecție
Cele 19 instanțe cuprinse în proiectul-pilot pentru asistenții de judecător sunt:
- Curtea de Apel București (23 experți)
- Tribunalul București (18 experți)
- Tribunalul Ilfov (8 experți)
- Judecătoria Ploiești (5 experți)
- Curtea de Apel Pitești (6 experți)
- Curtea de Apel Craiova (11experți)
- Tribunalul Mehedinți (5 experți)
- Tribunalul Caraș-Severin (5 experți)
- Curtea de Apel Brașov (10 experți)
- Curtea de Apel Cluj (10 experți)
- Curtea de Apel Târgu Mureș (8 experți)
- Curtea de Apel Alba Iulia (7 experți)
- Curtea de Apel Iași (8 experți)
- Tribunalul Iași (8 experți)
- Curtea de Apel Bacău (6 experți)
- Curtea de Apel Suceava (8 experți)
- Curtea de Apel Oradea (8 experți)
- Curtea de Apel Constanța (6 experți)
- Judecătoria Galați (5 experți)
Candidații pentru postul de asistent de judecător trebuie să îndeplinească următoarele cerințe generale de calificare:
- să aibă cetăţenia română, cetăţenia altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
- să cunoască limba română, scris şi vorbit;
- să aibă vârsta minimă reglementată de prevederile legale în vigoare;
- să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
- să nu fi fost condamnaţi definitiv pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar atrage incompatibilitatea cu exercitarea atribuţiilor specifice poziţiei pentru care se depune candidatura.
În plus, e necesară îndeplinirea unor cerințe speciale de calificare:
- studii universitare absolvite cu diplomă de licență în domeniul de specializare drept;
- cunoștințe de tehnoredactare documente și de folosire a instrumentelor Microsoft Office, de navigare pe internet și de utilizare a mijloacelor tehnice de comunicare la distanță.
Ce trebuie să cuprindă dosarul de candidatură
Dosarul de candidatură va cuprinde următoarele documente:
- a) formularul tip privind cererea de înscriere la procedura de selecție, adresată președintelui Consiliului Superior al Magistraturii (conform formularului din anexa 2); în cererea de înscriere se va menționa în mod expres instanța pilot pentru care se depune candidatura, nefiind posibilă înscrierea pentru mai multe instanțe pilot; de asemenea, în cadrul cererii de înscriere la selecție, candidații vor indica locul de muncă actual, dacă este cazul;
- b) copie certificată pentru conformitate cu originalul a actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea potrivit legii, după caz;
- c) curriculum vitae în format european în limba română, semnat și datat pe fiecare pagină;
- d) scrisoare de intenție;
- e) copie certificată pentru conformitate cu originalul a diplomei de licență sau copie certificată a documentului de recunoaștere a studiilor efectuate în afara României eliberat conform legislației în vigoare la momentul întocmirii;
- f) copie certificată pentru conformitate cu originalul a certificatului de căsătorie, în cazul în care există diferență de nume între actul de identitate și actul de studii;
- g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate a candidatului, corespunzătoare naturii postului, eliberată cu cel mult 6 luni anterior datei limită de înscriere;
- h) cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu a suferit condamnări definitive pentru infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar atrage incompatibilitatea cu exercitarea atribuțiilor specifice poziției pentru care se depune candidatura; în situația în care dosarul de candidatură conține declarația pe proprie răspundere, cazierul judiciar va fi depus cel mai târziu la data semnării contractului individual de muncă.
Termenul limită pentru depunerea candidaturilor este data de 27 octombrie 2020.
DOCUMENT – Normele metodologice privind evaluarea prin interviu și anexele proiectului:
Comments 2