În cursul judecăţii, la Judecătoria Marghita, după parcurgerea pașilor procesuali ce se impun, instanţa a încuviinţat cererea inculpatului de a fi judecat potrivit procedurii simplificate a recunoaşterii învinuirii.Accidentul s-a petrecut într-o parcare de la marginea drumului național 19 Oradea – Satu-Mare, în dreptul localității Adoni, pe 30 septembrie 2021.
In fapt, la data de 30.09.2021, orele 16:24, pe DN 19, la Km 52+20 metri în afara loc. Aduni ,posesor al permisului de conducere categoria B din anul 1979, a condus autoturismul marca Seal Ibiza cu numărul de înmatriculare LVP-385(Ungaria), din direcția Satu Mare spre Oradea, nu a adaptat viteza la condițiile de drum într-o curbă la stânga și la un carosabil umed, a pierdut controlul asupra direcției de deplasare, pătrunzând pe sensul opus de circulație și apoi a pătruns într-o parcare amenajată pe partea stângă a direcției sale de deplasare unde a accidentat autoturismul marca Volkswagen Cady oprit regulamentar în parcare. În urma accidentului a rezultat vătămarea bărbatului care coborâse din mașină sa urineze, inculpatului și a pasagerei dreapta față din auto Seat . În data de 30.09.2021 la UPUOradea, la orele 22:45, a intervenit decesul femeii .Moartea a fost violentă. . Ea s-a datorat şocului traumatic şi hemoragic survenit în urma unui poliotraumatism cu fracturi osoase multiple (….).. Cu ocazia efectuării autopsiei medico-legale, la examenul cadavrului s-a constata prezenţa unor leziuni de violenţă care s-ar fi putut produce prin lovirea si comprimarea victimei de/între componente dure din interiorul autovehiculului,. Leziunile au fost produse la data de 30.093021 iar între leziuni şi moartea victimei s-a stabilit că există legătură de cauzalitate.
În urma cercetării la fața locului, s-a consemnat că sectorul de drum pe care s-a produs accidentul este un sector de drum cu o curbă uşoară la stânga, partea carosabilă era acoperită cu asfalt, umedă la momentul efecuării cercetării la faţa locului, zona fiind precedată de o intersecţie dirijată prin indicatoare cu un drum agricol în partea stângă şi un drum comunal în partea dreaptă . Totodată, pe partea stângă a DN 19(E671), se află amenajată o parcare, având lăţime de 3,60m. Pe partea carosabilă are o lăţime de 11, 00 m, spaţiu verde în partea stângă are o lăţime de 1,40 m, iar şanţul o lăţime de 1,90 m. În zona producerii accidentului rutier, acţionează indicatorul limitare de viteză la 50 km/h. Potrivit declaraţiei inculpatului a condus autoturismul Seat Ibiza cu nr. de înmatriculare LVP-385(Ungaria) pe DN19, având direcția de mers spre Săcueni, iar în intersecția cu drumul comunal 8,, a observat că din dreapta sa se apropie un vehicul tip dubiță de culoare gri închis, care avea viteză prea mare, motiv pentru care a încetinit și tras de volan spre stânga, iar când a ajuns în intersecție a fost accidentat de acea dubiță în lateralul dreapta, în zona oglinzii, după care a intrat în derapaj iar autoturismul i s-a rotit pe asfaltul umed.El a declarat în continuare că acea dubiță a parcat imediat în parcarea din stânga sensului inițial, iar el, prin rotire s-a izbit din nou de acea dubiță, cu lateralul dreapta, mult mai violent, intrând în partea dreapta față a dubiței gri. Susţinerile inculpatului din faza de urmărire penală sunt infirmate pe baza expertizei criminalistice efectuate în cursul urmăririi penale dispusă în vederea stabilirii dinamicii accidentului rutier. Pe baza raportului de expertiză nr. 20 din 16.02.2023 de către INEC Timișoara, s-a concluzionat că viteza autoturismului Seat Ibiza cu nr. LVP-385 din momentul impactului a fost probabil de 77km/h iar viteza autoturismului VW din momentul impactului a fost probabil de 0 km/h. Nu s-au putut stabili vitezele inițiale de deplasare ale celor două autoturtisme. Momentul declanșării stării de pericol iminent a fost momentul în care autoturismul marca Seat Ibiza a pierdut aderența corespunzătoare unei deplasări în plan longitudinal al drumului intrând în procesul de derapare înscriindu-se astfel pe o traiectorie de intersectare cu cea a autoturismului marca Volkswagen . Nu s-a putut stabili spațiul parcurs de autoturismul Seat Ibiza din momentul declanșării stării de pericol iminent până în momentul impactului. Evenimentul rutier putea fi prevenit dacă s-ar fi deplasat cu o viteză care să-i permită manevrarea autoturismului în limitele benzii corespunzătoare sensului său de deplasare. Cauza producerii accidentului o constituie pierderea controlului asupra direcției de deplasare a autoturismului marca Seat Ibizan privința circumstanțelor personale ale inculpatului, instanța reține că acesta nu este cunoscut cu antecedente penală și este integrat în societate, este în prezent pensionar dar are studii superioare, fiind căsătorit iar victima decedată a fost sora acestuia, evenimentul marcând vizibil inculpatul care regretă profund fapta şi care are înscă sprijinul familiei, inclusiv al copiilor decedate care cred ## evenimentul a fost doatr o întâmplare nefericită din viaţa lor. De remarcat regretul sincer al inculpatului, care marcat de eveniment, a mărturisit în faţa instanţei că pierderea a fost una majoră, victima decedată fiind chiar sora lui. În considerarea celor mai sus expuse, apreciind că este o sancţiune adecvată şi disuasivă, instanţa îl va condamna pe inculpat la pedeapsa de 1 an şi 4 luni închisoare, pentru comiterea infracțiunii de ucidere din culpă, faptă prevăzută și pedepsită de art. 192 alin. (1) și (2) C.pen.