În urma revizuirii Constituției, atribuția de a soluționa conflictele juridice de natură constituțională dintre autoritățile publice revine Curții Constituționale, însă nu se precizează nici în lege organică și nici în Constituție ce se înțelege prin conflict juridic.
În general conflictul juridic este o stare între două subiecte de drept prevăzute de Constituție. De obicei, starea de conflict intre autoritățile publice este catalogată nu doar o anormalitate ci și un blocaj în derularea procesului de exercitare a puterii.
Într-un astfel de conflict juridic se urmărește: calitatea autorităților publice implicate în stare conflictuală și potențialul de a amenința ordinea constituțională și funcționarea corespunzătoare autorităților publice în cauză.
Soluționarea conflictului se face prin sesizarea Curții Constituționale venită din partea Preşedintelui României, a unuia din preşedinţii celor două Camere, a primului-ministru, a președintelui Consiliului Superior al Magistraturii; menționându-se autoritățile publice aflate în conflict, textele de lege asupra cărora se poartă conflictul, prezentarea pozițiilor părților și opinia autorului cererii. Cererea se comunică și părților cărora li se va solicita să își exprime în scris punctul de vedere asupra conținutului conflictului, iar dezbaterile vor avea loc cu citarea părților.
Decizia Curții Constituționale prin care s-a soluționat litigiul juridic de natură constituțională devine obligatorie pentru părțile aflate în conflict din momentul publicării ei în Monitorul Oficial Partea I.