Autoritatea Electorală Permanentă a precizat că în campania electorală sunt permise doar anumite tipuri de activităţi şi materiale de propagandă, fiind interzisă utilizarea vehiculelor inscripţionate cu sloganuri, imagini ale candidaţilor, organizarea de spectacole, serbări, focuri de artificii, bannerele, mesh-urile, corturile, panourile, steagurile publicitare, precum şi folosirea mesajelor sau a sloganurilor discriminatorii, de incitare la ură şi intoleranţă.
De la începerea campaniei electorale şi până la încheierea acesteia,, trebuie respectate toate prevederile în vigoare, fiind permise doar anumite tipuri de activităţi şi materiale de propagandă, precum afişele electorale, materialele de propagandă electorală audio sau video difuzate de mass-media audiovizuală în condiţiile legii, publicitatea în presa scrisă, materialele de propagandă electorală online, broşurile, pliantele şi alte materiale tipărite din aceeaşi categorie.
De asemenea, conform legii, competitorii politici au obligaţia înlăturării, până la data începerii campaniei electorale, a tuturor materialelor de propagandă utilizate până la acel moment şi care nu respectă formatul permis.
În campania electorală, candidaţii, partidele politice, alianţele electorale şi organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care participă la alegeri, precum şi cetăţenii au dreptul să îşi exprime opiniile în mod liber şi fără nicio discriminare, prin mitinguri, adunări, marşuri, precum şi prin intermediul mass-media, mai precizează AEP.
Totodedată AEP mai precizează că este interzisă utilizarea vehiculelor inscripţionate sau colantate cu sloganuri de campanie sau cu imagini ale candidaţilor, precum şi cu alte referiri la competitorii electorali, utilizarea vehiculelor care difuzează materiale audio, în mers sau staţionar, organizarea de spectacole, serbări, focuri de artificii, utilizarea de bannere, mesh-uri, corturi publicitare, pavilioane publicitare, panouri publicitare mobile, steaguri publicitare, calcane, ecrane publicitare, indicatoare publicitare direcţionale, structuri de publicitate autoportante, mijloace de publicitate, panouri publicitare, proiecte publicitare speciale, publicitate luminoasă”.
„Consolidarea încrederii alegătorilor în procesul electoral este esenţială pentru o democraţie robustă şi nu poate fi asigurată fără o campanie desfăşurată în acord cu cele mai înalte standarde europene şi internaţionale. Toate demersurile Autorităţii Electorale Permanente au ca scop respectarea, cu stricteţe, a calendarului electoral aprobat de Guvernul României, în aşa fel încât alegerile să poată fi organizate în cele mai bune condiţii. În acest sens, desfăşurarea unei campanii electorale corecte, în care să aibă întâietate dezbaterile reale şi pluralismul de opinie, este crucială pentru credibilitatea procesului electoral şi, implicit, pentru o prezenţă sporită la vot în rândul alegătorilor”, a declarat preşedintele AEP, Toni Greblă, conform G4.