Fundația Comunitară Oradea finanțează 6 proiecte educaționale prin Fondul Științescu Oradea ajuns la ediția 6.0. Proiectele urmează să fie implementate în mediul urban și rural din județul Bihor, beneficiarii direcți fiind copiii și tinerii care vor descoperi știința prin experimente, artă sau joc.
Una dintre echipele de proiect va răspunde nevoii de îndrumare a tinerei generații în domeniul profesional, prin explorare și practică. Aceasta este Asociația Roboticienilor Oradea, care va implementa proiectul Club STEM RoboManiacs. Proiectul constă în activități de proiectare 3D și electronică destinate elevilor și studenților. Scopul proiectului este construirea de roboți, sisteme mecatronice sau aplicații software cu care tinerii să participe la competiții din România și din afară țării, spune Beatrice Bungo, manager de comunicare la Fundația Comunitară Oradea.
Știința va fi explicată prin artă teatrală pusă în scenă de Profesorul Trăsnit. Asociația Teatrul de copii a obținut finanțarea proiectului ce are în vedere organizarea de spectacole pentru elevi din Roșia, Parhida, Batăr, Vârciorog și Marghita. Spectacolele vor fi interactive și vor transmite cunoștințe elementare de fizică, matematică și chimie. Liceul Don Orione e alt beneficiar. Aici se va implementa proiectul Cromodon. Prin intermediul său, elevii vor învăța cum să folosească natura pentru a crea pigmenți. Proiectul este menit să demonstreze că plantele sunt o alternativă sănătoasă a coloranților de sinteză.
La Colegiul Național „Emanuil Gojdu” va fi creat un laborator de seismologie care va provoca elevii să proiecteze și să construiască un instrument care înregistrează vibrațiile și mișcarea solului. Seismo Gojdu LAB va facilita înțelegerea cutremurelor și efectelor acestora asupra mediului și oamenilor.
În cadrul Liceului Teologic Romano-Catolic „Szent László” din Oradea vor fi organizate ateliere gratuite de robotică prin intermediul finanțării obținute prin Fondul Științescu Oradea.Proiectul TechPlay Adventures îi va învăța pe copii programare și inginerie cu ajutorul unor kit-uri Lego. Atelierele vor fi accesibile elevilor orădeni pe bază de înscriere. Știința devine mai accesibilă pentru copiii din mediul rural prin proiectul Happy outdoor classroom STEAM. Proiectul are în vedere stârnirea curiozității elevilor de la Școala Gimnazială Nr.1 Buntești și de la Școala Primară Nr.1 Stâncești asupra științei. Prin acest proiect va fi creat un spațiu educațional non-formal, unde știința va fi descoperită în aer liber
cu ajutorul unei stații meteo și a unor jocuri gigantice.
<Acestea sunt cele 6 proiecte alese prin concurs de un juriu independent format din persoane cu experiență în diverse domenii corelate științelor exacte. În total, valoarea finanțării celor 6 proiecte este de 95.949 Lei. Proiectele finanțate în 2023 vor fi implementate până la data de 30 iunie la nivelul județului Bihor. Parcursul proiectelor va putea fi urmărit pe pagina Fundației Comunitare Oradea. Prin Fondul Științescu Oradea ediția 6.0, Fundația Comunitară Oradea vrea să facă știința mai atractivă pentru copiii și tinerii cu vârsta cuprinsă între 6 și 19 ani. În acest sens, ONG-ul finanțează și coordonează implementarea de proiecte educaționale care au în vedere știința aplicată și învățarea multidisciplinară. Programul a fost inițiat de Federația Fundațiile Comunitare din România și de Romanian-American Foundation. Ediția 6.0 a Fondului Științescu Oradea este susținută de sponsorul principal Accesa. Contribuie la a face știința mai atractivă următoarele companii: DSV Air & Sea, VPK Packaging Salonta, Salesianier România, Sema Express, Golde și Vulcri>,a spus managerul de comunicare Beatrice Bungo.
Site-ul bihorjust.ro şi conținutul acestuia sunt protejate de Legea drepturilor de Autor din România şi de dispoziţii privitoare la copyright aplicabile în alte teritorii din afara ţării. Preluarea de pe site-ul bihorjust.ro a materialelor (text, foto şi/sau video) purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală se poate face doar cu citarea sursei, cu URL/hyperlink, în limita a 250 de semne.