Pandemia de coronavirus a afectat puternic vânzările de mașini. Acest domeniu a înregistrat o scădere de peste 21% în anul 2020. Vânzările de autoturisme reprezintă 85% din totalul autovehiculelor comercializate în România, notează Digi24.
Dacia rămâne și în 2020 pe primele locuri. În opțiunea românilor pentru mașini noi a contat în primul rând prețul, dar și consumul, fiabilitatea și serviciile oferite de reprezentanțe.
Topul celor mai vândute mărci din România în 2020 este compus din:
1) Dacia: 39.940 untități, cu 20,6% mai puține decât în 2019
2) Skoda: 10.228 unități, cu 18,6% mai puține decât în 2019
3) Renault: 9.963 unități, cu 24,9% mai puține decât în 2019
4) Volkswagen: 9.441 unități, cu 8,4% mai puține decât în 2019
5) Ford: 6.874 unități, cu 42,3% mai puține decât în 2019
6) Hyundai: 6.852 unități, cu 14,6% mai puține decât în 2019
7) Toyota: 6.361 unități, cu 5,3% mai puține decât în 2019
8) Suzuki: 3.956 unități, cu 20,2% mai puține decât în 2019
9) Peugeot: 3.517 unități, cu 3,8% mai puține decât în 2019
10) Mercedes-Benz: 2.972 unități, cu 16% mai puține decât în 2019
Topul celor mai vândute 10 modele de mașini în România este compus din:
1) Dacia Logan, 18.747 de unități, scădere de 28,5%
2) Dacia Duster, 9.826 unități, scădere de 15%
3) Dacia Sandero, 9.420 unități, scădere de 5,1%
4) Renault Clio, 3.958 unități, scădere de 25,3%
5) Skoda Octavia, 3.706 unități, scădere de 29,9%
6) Renault Megane, 2.273 unități, scădere de 41,2%
7) Renault Captur, 2.247 unități, scădere de 9,4%
8) Volkswagen Golf, 2.124 unități, scădere de 11%
9) Nissan Qashqai, 2.035 unități, scădere de 49,5%
10) Ford Puma, 1.996 unități (modelul nu era la vânzare în 2019)