O intervenție violentă pe o terasă din Oradea l-a costat scump pe un agent de pază. Bărbatul a fost obligat să-i plătească 30.000 de lei daune morale unui client pe care l-a lovit cu pumnul în față. Lovitura a fost atât de puternică încât victima a avut nevoie de 70 de zile de îngrijiri medicale pentru a-și trata rănile.
Incidentul s-a petrecut în noaptea de 26 mai 2019, când un bărbat a mers cu soția și cu trei prieteni la un local din zona centrală a Oradei. La un moment dat, au ieșit cu toții pe terasă, ca să fumeze. Din cauza volumului ridicat al muzicii, clienții spun că au fost nevoiți să vorbească mai tare. ”La un moment dat proprietarul localului le-a solicitat să vorbească mai încet că îl deranjează și le-a vorbit urât fără ca ei să aibă vreo atitudine nepotrivită”, se arată în declarațiile prietenilor bărbatului, redate în actele instanței.
Cei cinci susțin că patronul localului l-ar fi chemat pe agentul de pază, cu care clienții ar fi avut o discuție în contradictoriu, mai ales că – spun ei – acesta ar fi început să o înjure pe soția victimei și să-i adreseze cuvinte jignitoare. Când i s-a reproșat atitudinea, agentul l-ar fi lovit pe soțul femeii cu pumnul în bărbie, moment în care victima a căzut la pământ. ”Persoana vătămată sângera abundent și avea leziuni serioase la nivelul gurii”, susțineau însoțitorii bărbatului.
Clientul lovit a precizat că nu a ripostat în vreun fel, dar a ieșit împreună cu soția și prietenii din local și a sunat la numărul de urgență 112.
De cealaltă parte, patronul localului a avut o altă variantă și a susținut că, la un moment dat, ospătara l-a anunțat că pe terasă se află câțiva clienți care au spart niște bunuri. ”A văzut cum persoanele de la masă strigau una la cealaltă, dându-i impresia că se ceartă. Le-a atras atenția să coboare puțin tonul, cu atât mai mult cu cât localul avea probleme cu vecinii din cauza zgomotului. Un bărbat din grup, când l-a văzut, l-a înjurat. A văzut cioburi sub masă, fapt pentru care le-a cerut sa permită ospătarei să facă curățenie. Același bărbat l-a înjurat din nou și s-a ridicat”, s-a menționat în documentele Judecătoriei Oradea.
Patronul localului susținea că atitudinea bărbatului l-a determinat să cheme agentul de pază, dar când l-a văzut pe acesta, clientul ”a venit spre ei cu o atitudine agresivă și a răsturnat de pe masă o sticlă sau un pahar, care a căzut și s-a spart, fără a putea preciza dacă a fost un gest intenționat sau dacă a fost din greșeală”. În acel moment, agentul l-ar fi lovit pe bărbat cu palma în zona capului, dar – spunea patronul – victima nu a căzut, ci ar continuat cu aceeași atitudine până când ”a intervenit o fată care îl însoțea, care l-a calmat”.
La scurt timp, în zonă au sosit jandarmii, care au verificat ce s-a întâmplat.
Conform unui raport de expertiză medico-legală, clientul lovit a suferit ”un traumatism (…) la nivel cranio-facial, respectiv fractură de mandibulă, produse prin lovire cu corp dur, posibil pumn, care au necesitat pentru vindecare 70 de zile de îngrijiri medicale”.
În cursul cercetării judecătorești, agentul de pază acuzat de purtare abuzivă și-a recunoscut fapta. Instanța a constatat că a mai primit două amenzi penale, în 2016 și 2018 pentru fapte violente.
După ce a analizat probele din dosar, Judecătoria Oradea a decis, în primăvara acestui an, să-l condamne pe agentul agresiv la unan de închisoare cu suspendarea executării pedepsei și la 3800 de lei amendă penală echivalent a 270 de zile de amendă. În plus, magistrații au stabilit ca agentul de pază și firma la care este angajat să îi plătească victimei despăgubiri morale de 50.000 de lei.
În apel, la începutul lunii iulie a acestui an, Curtea de Apel Oradea a redus această sumă la 30.000 de lei.