H&M se prăbușește din cauza pandemiei. Al doilea retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial, a raportat o scădere cu aproape 60% a vânzărilor de la începutul lunii martie, din cauza restricţiilor introduse pentru stoparea pandemiei cu coronavirus, scrie tabu.ro.
Vânzările au scăzut cu 57% între 1 martie – 6 mai. S-au înregistrat scăderi de 80% în Italia, 76% în Spania, Franța și SUA 71%, Polonia 59%, Japonia 58%, Danemarca 51%, Finlanda 49%, Rusia 47% , Germania 46% și Norvegia 36%. În Suedia, unde nu a fost impusă carantina, vânzările au scăzut cu 31%. În schimb, au crescut vânzările online cu 32%. Compania suedeză a început gradual să redeschidă magazinele, dar 3.050 de unităţi (60%) rămân temporar închise.
Stocurile de produse nevândute trec de 41 miliarde de coroane suedeze (4,2 miliarde de dolari) la 30 aprilie, față de 40 miliarde de coroane suedeze în urmă cu un an. Compania vrea să-şi reducă cheltuielile operaţionale, excluzând deprecierea şi amortizarea, cu aproximativ 20 – 25% în trimestrul doi. Investiţiile vor scădea la cinci miliarde de coroane suedeze, de la cele 8,5 miliarde de coroane suedeze planificate.
În ultimii ani, profitul H&M a scăzut, iar stocurile de haine nevândute au crescut, în condiţiile în care grupul nu a reacţionat suficient de rapid la modificarea cererii şi explozia comerţului electronic.