AUR Bihor a început strângerea de semnături pentru alegerile prezidenţiale şi parlamentare în municipiul şi în judeţ, continuând totodată şi prezentarea următoarelor puncte din Planul Simionprivind transporturile, restructurarea totală aaparatului guvernamental şi salvarea companiilor strategice, inclusiv a Tarom, a anunţat, miercuri, vicepreşedinte AUR Bihor, Ciprian Blejan, coordonatorul campaniei prezidenţiale în judeţ.
Planul presupune reorganizarea guvernului în maxim 12 ministere şi 50 de secretari de stat, respectiv comasarea Ministerului Transporturilor Publice cu Ministerul Dezvoltării care au „tocat fondurile pe săli de sport în pantă și investiții inutile, în loc de lucruri importante, cum sunt infrastructura rutieră şi cea feroviară”.
„În ultimii 34 ani, PNL şi PSD au reuşit să termine 1.000 kilometri de autostradă, în unele cazuri cu cheltuieli astronomice. Tronsonul Târgu Mureș-Iași-Ungheni costă 6,4 miliarde de euro, adică 40 milioane de euro pe kilometru, în condiţiile în care, în Europa, media este de 5 până la maxim 10 milioane”, susţine vicepreşedintele AUR Bihor.
Potrivit sursei citate, Planul Simion prevede un singur minister al construcțiilor și transporturilor publice, în locul Ministerului Dezvoltării şi Ministerului Transporturilor iar investiţiile să fie realizaze „cu constructori români și cu materiale românești. Constructorii români au arătat că se poate”, explică Blejan, arătând că PSD şi PNL au boicotat firmele româneşti.
„Este o batjocură să închidem Valea Oltului şi paralizăm jumătate din ţară pentru a construi nişte turci un drum tehnologic. Dar nu e tot. Caietele de sarcini se fac în aşa fel încât nicio companie din România să nu fie eligibilă pentru aceste contracte. Avem specialişti, ingineri şi arhitecțirecunoscuți pe plan internațional, care sunt căutați în Spania, Italia, Germania, dar pentru cei de la PSD și de la PNL nu sunt buni.Au adus specialiştii şi după ce am plătit 500 de milioane de euro, acum, în plină vară şi perioadă de concedii, pe pod nu se poate circula”, susţine liderul AUR Bihorcompletând cu faptul că Planul Simion a fost creat pentru că ţara „are nevoie de un președinte și de un plan de țară în urma căruia să rămânem cu investiții majore”.
Salvarea companiilor strategice ale României
Planul prevede şi salvarea companiilor strategice ale României, cum este Taromul şi pentru distrugerea căreia, în prezent ar exista „presiuni mari la nivel guvernamental”.
„Nu trebuie să renunțăm la Tarom, Portul Constanța trebuie dezvoltat cu Mangalia și cu Midia, trebuiesc continuate investițiileîn sistemul portuar, în căile ferate, în sistemul energetic românesc. Sunt ferm convins că vom reuși, la finalul acestui an, să dăm președintele României și în următorii 10 ani să schimbăm România în totalitate”, declară vicepreşedintele AUR Bihor, Ciprian Blejan.