Guvernul a aprobat, ieri, alocarea necesară pentru achiziția a 58 de trenuri noi de scurt parcurs, RE-R2 și RE-R3, cu 200, respectiv 160 de locuri, contracte cu o valoare de 1,4 miliarde lei, respectiv 1,88 miliarde lei. Aceste achiziții sunt prima fază dintr-un pachet de 143 de rame electrice de scurt parcurs, pe lângă cele 62 de trenuri din achiziția eșuată cu PESA.
Astfel, o achiziție vizează 24 de rame electrice RE-R3 de 200 de locuri, care să crească eficiența modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării și creșterea confortului pe următoarele rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată: Arad-Deva simeria, Alba Iulia – Cluj-Napoca;
Oradea – Huedin.
Valoarea acestui contract este de 1,4 miliarde lei cu TVA, iar trenurile trebuie livrate în 38 de luni.
Cel de-al doilea contract, în valoare de 1,88 miliarde de lei și un teremen de livrare de 41 de luni, vizează vizează achiziția a 34 de rame electrice RE-R2 de 160 de locuri, care vor circula pe următoarele rute:
Sighișoara – Brașov;
Craiova – Caracal – Roșiori de Vede;
Craiova – Drobeta-Turnu Severin;
Bacău – Focșani;
Buzău – Brăila – Galați
În iarna acestui an, Autoritatea pentru Reformă Feroviară semna cu constructorul polonez PESA pentru 62 de trenuri electrice noi, însă în urma unei contestații ulterioare, contractul a ajuns pe masa judecătorilor de la Curtea de Apel București.